laupäev, 24. veebruar 2018

Düsleksia, kui kingitus. vol.2


Nii võib düsleksiku aju anda edasi selge kirjapildi kujutise.

















Lisasin ka teisele osale subtiitrid. Mõned aastad tagasi, kui ma esimest korda selle vestluse leidsin, oli see pikem ja põhjalikum. Keda huvitab Peteri vestlus Byron Katiega täies mahus, siis saab seda lugeda siit: Suur and nimega düsleksia.



Videost väljajäänud osa - 
KATIE: Mitte keegi peale teise düsleksiku ei tea, millisest põrgust sa oled läbi käinud. Kuidas inimesed on sind pidanud lükatavaks ja sind solvanud ja näinud sind pigem   jonnaka ja rumalana, kui düsleksikuna. Ja sina püüad kõigest väest omandada võimet, mida sul pole. See on põrgu.
PETER (nutab): See on andnud mulle nii palju kingitusi, kuid mõnikord halb lihtsalt saab su kätte ja sa ei suuda head näha.
KATIE: Ja karistamine, üha uuesti ja uuesti ja siis hirm, et keegi saab teada.
PETER: Jah, oli karistamine, kui ma olin koolis ja karistamine, mida ma ise endale olen teinud täiskasvanuna.
KATIE: Õpetajad panid sind püsti seisma klassi ette, et sa teeksid seda, mida sa ei suutnud.
PETER: Nad ütlesid: „Miks sa ei võiks lugeda seda peatükki klassi ees?“ See pani mind ennast tundma nii väiksena (näitab pöidla ja nimetissõrme otsi kokkupigistatuna)....

Lugemis- ja kirjutamishäire düsleksia iseenesest ei ole haigus, sellest ei kasva välja.... inimese aju tõlgendab kirjapilti hoopis erinevalt. Düsleksik võib näha tema ette pandud raamatutrükki või käsikirja ka niimoodi:



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar